Botox

Botox har blitt brukt siden 50-tallet på bl.a. overaktive muskler og overdreven svetteproduksjon under armer og i hender/føtter.

Hva gjør botox?

Hver gang vi ler, snakker eller gjør annen ansiktsmimikk spenner vi muskler under huden og det framkaller rynker og linjer i ansiktet. Grunnet økt alder og/eller genetikk blir disse linjene igjen i ansiktet selv uten mimikk. Disse linjene får mange til å se eldre ut enn hva de selv føler seg. For de som ikke ønsker dette riktig enda er Botox svært effektivt mot dette.

Botox er et injeksjonsmiddel som virker ved å avslappe den muskel den injiseres i og dermed glattes huden. Det er denne effekten som også fjerner symptom som skyldes muskelspenninger v migrene og kjeve-/hodesmerter v tanngnissing. Botox er, uten sammenligning, den vanligste kosmetiske behandlingen USA. 11,8 mill dokumenterte behandlinger siden 2002. Norge, og Skandinavia, er noe tregere, men er i enorm vekst også her.

Follo Tannlegesenter er blant de få i landet som tilbyr Botoxbehandling mot kjeve-/hodesmerter årsaket av tanngnissing (Bruxisme). For mange kan dette være et alternativ til biteskinnen!

Botox bruker vi til å behandle følgende:

• Sinnarynke – Vertikale rynker mellom øyne (Glabellarynker).
  • Kråketær – Rynker i øyekroken, smilerynker.
  • Pannerynker – Vannrette rynker i pannen.
  • Muskel-, kjeve- og hodepiner – Når disse årsakes av tanngnissing/tannpressing (Bruxisme). Kan erstatte biteskinnen

ferdig_78A4386

BESTILL TIME